Jo jag vet man åker helt enkelt inte till Liseberg en solig långhelg. Det är att be om problem och köer, köer och mer köer. Jag minns hur jag, när jag jobbade på Lisebergs camping, brukade titta på småbarnsfamiljerna som gav sig ut på dylika äventyr och tänka: Hur funkar de?Nu stod jag där i världens längsta kö, i solen med barnvagn och väntade på att bli insläppt på Liseberg. Som tur var, var det nykissat och nyammat och i bäskan fanns gott om dricka, vilket var en förutsättning för att inte bara vända och gå hem. Långa köer väcker ju verkligen folks mest primitiva beteenden och bakom mig stod en man som helt klart var på väg utför. Som tur var kom vi in i parken innan han flippade helt. Väl inne i parken väntade nya köer och köer och köer. Vad man än skulle göra så var det långa köer. Att köa med en 2, 5 åring med myror i brallan är ingen glad historia. Att försöka förklara att : "Jag förstår att du vill åka i flygplanen nu men vi måste stå här och vänta i 25 minuter först" var inte görbart ( självklart inte), likaså var det omöjligt att förstå varför man bara kunde åka en gång och sedan måste gå därifrån fast man hade jättekul. Man kan väl säga att visst det går att vara på Liseberg en solig helg, men ärligt talat: vill man ha roligt och framförallt för barnens skull så välj en mulig vardag istället. Då behöver man inte stå i långa köer och man kan nästan åka barnattraktionerna flera gånger i rad utan väntetid.
barn, liseberg,

Kommentera

Publiceras ej
hittarecept.se