Dagar som de här är det extra gott att vara föräldraledig. Vi har spenderat dagen på Lomma beach tillsammans med andra föräldralediga vänner och barn. På väg ut stannade vi till och köpte med oss utflyktsmat på Lidl och jag lyckades få med mig de torraste pannkakor jag någonsin smakat. Som tur var fick jag med mig en pritzel också så jag överlevde. ;)
 
I Lomma hamn sken solen och det var så där gemytligt som det bara är vackra sommardagar. Nu ligger Lomma bara 20 minuters bilfärd från oss men även om man har längre att åka så är det som upplagt för en utflykt med barnen. Väl på plats finns dels mataffärer där man kan köpa lite backup proviant men att rekommendera är de små bodar som serverar mat i hamnen och naturligtvis Lomma glassfabrik.
Följer man bara hamnpromenaden så kommer man fram till Lomma beach. En fin sandstrand som högsäsong är lite av en anjovisburk men så här på försommaren är väldigt behaglig. Vi kunde köra med barnvagn hela vägen ut på stranden men det krävs att vagnen har stora och bra däck. Fina toaletter finns såväl i hamnen som precis vid stranden.  Sen var det vara att bänka sig vid vattenbrynet, duka upp och njuta. A hade på sig sin nyinköpta bodysuit från Lipfish och låg och glänste i kapp med solen med de torra pannkakorna på behörigt avstånd.
Det gör så gott för själen att komma ut till havet och bara vara. Barnen leker i sanden och i vattnet och har jättekul. det behövs inga avancerade lekplatser eller leksaker utan alla bara är. Årets premiärdopp gick av stapeln idag också och det var svalt men behagligt. Sen var det gott att sitta i solen och värma sig igen och titta på barnen som lekte i vattenbrynet. Föräldraledig.....ja tack!

 
 
 
 
barn, lomma, skåne, strand, utflykt,

Kommentera

Publiceras ej
hittarecept.se