I morgon är det mors dag och EU-val så passa på att ge er själv den bästa morsdagpresenten genom att gå och rösta på en kandidat som företräder just era intressen. Se till att göra er röst hörd och tala om vad ni vill!! Demokrati är både rättigheter och skyldigheter. Rätten att få vara med och bestämma och skyldigheten att faktiskt läsa på och vara aktiv så man kan vara med och bestämma. Så var med och bestäm imorgon. Det är viktigt!!
Känner du att du inte har koll på vad de olika kandidaterna och partierna vill så lägg lite tid på att surfa runt på deras hemsidor och läs på. Jo du har den tiden...tvätten, facebook, städning, etc..kan vänta en dag.

Kolla här för info: http://www.val.se/

Och om det är nån som mot förmodan säger "Nej jag tänker inte rösta det spelar ändå ingen roll och jag bryr mig inte.." säger jag: -Kom inte till mig och klaga över sakernas tillstånd sen. Ni hade er chans och ni tog den inte . Upp ur soffan soffliggare!!!

Kommentera

Publiceras ej
hittarecept.se